suszone owoce

Bogactwo suszonych owoców

Pamiętając o tym, że suszone owoce są bogate w minerały i cenne składniki odżywcze, powinniśmy chętnie sięgać po nie każdego dnia. W sklepach mamy bogatą ofertę, z której na pewno wybierzemy coś dla siebie. Możemy je wykorzystywać do wszystkiego, co nam podpowie wyobraźnia:

  • do ciasta,
  • do ciasteczek i muffinek,
  • do śniadania na ciepło np. jaglanki czy owsianki,
  • do sałatek owocowych,
  • jako przegryzka w ciągu dnia.

Suszone owoce to doskonała przekąska. Są zdecydowanie lepszym rozwiązaniem niż podjadanie słodyczy. Ich słodki smak pozwala „oszukać” organizm i przestawić go, aby nie domagał się szkodliwego cukru. Włączając je do swojego codziennego menu ,dbamy o zdrowie w dwojaki sposób. Dostarczamy organizmowi cennych  minerałów, unikamy cukru i przetworzonych słodyczy.

Rodzaje suszonych owoców.

Ususzyć właściwie można wszystko. Na rynku dostępne są suszone:

  • banany,
  • winogrona (rodzynki).
  • morele,
  • daktyle,
  • figi,
  • żurawina,
  • jabłka, gruszki,
  • śliwki.

Oprócz wyżej wymienionych oczywiście znajdziemy inne suszki warte zakupienia. Wszystko zależy od naszych kulinarnych upodobań i preferencji oraz do czego mają być przeznaczone.

Co zawierają suszone owoce?

Owoce ususzone są bardzo bogatym źródłem błonnika. Nie znajdziemy w nich tłuszczu, ale trzeba uważać na ilości, które spożywamy, gdyż są kaloryczne. W zależności od rodzaju owocu znajdziemy w nich różne wartościowe składniki. Np. suszone śliwki obfitują w żelazo i fosfor, są polecane wegetarianom. Mają też dużo witamin A poprawiającej wzrok oraz błonnika, który pomaga w walce z zaparciami. Już zjadanie kilku śliwek dziennie pozwoli na znaczną poprawę zdrowia. Suszone daktyle zawierają dużo kwasu foliowego, a suszone morele regulują ciśnienie krwi. Wszystkie suszone owoce zawierają w sobie duże ilości antyoksydantów i pomagają w zwalczaniu wolnych rodników. Kupując je, pamiętajmy, aby czytać skład. Muszą być bez dodatków takich jak np. cukier.

Dostępność owoców

Suszone owoce mają tę przewagę nad świeżymi, że są dostępne cały rok. Możemy je nabyć w każdej chwili w sklepach stacjonarnych lub internetowych. Odpowiednio przechowywane nie tracą swoich bogatych właściwości i możemy się nimi cieszyć bez przerwy. Warto wyrobić w sobie nawyk spożywania takiej przekąski, zamiast niezdrowych słodyczy czy sięgania po chipsy, paluszki czy orzeszki solone. Gdy nauczymy małe dzieci zjadania suszonych owoców, nie będą chciały zjadać cukierków i ciasteczek, bo nie będą im smakowały. To ważne, aby w dzieciach wyrobić zdrowe nawyki, a ochotę na słodkie będą zaspokajać, jedząc owoce czy to świeże, czy suszone.